Logowanie

Polub nas na fcb!

Nowe zdjęcia na facebook'u!!
Lista mailingowa

Zapraszamy do zapisania się do naszej listy mailingowej! Dzięki niej informacje o ofertach specjalnych trafią do Twojej skrzynki!


Nazwa:

Email:

Share

 

 

 

 

Chcesz dobrze wyglądać w dniu swojego ślubu?

Czy zależy ci na zdrowych nawykach, które bardzo szybko odzwierciedlają się w sylwetce?


Dobrze jest zacząć OD ZARAZ!

W tym krótkim przewodniku przedstawimy sposoby na zmianę nawyków żywieniowych i pomożemy ci (prawie) bezboleśnie ;) podjąć się wyzwania zrzucenia wagi i osiągnięcia smukłej sylwetki!


Przyjrzyjmy się z bliska pewnym powszechnym nawykom...

- Miewasz dni, gdy śniadanie jesz około południa? Potem długo nic i spora kolacja późnym wieczorem? To naprawdę duży błąd! Organizm ma tendencje do oszczędzania energii “na później” w postaci warstwy tłuszczowej. Jeśli dostarczysz mu regularne, najlepiej co 3 godziny, niewielkie, ale zróżnicowane posiłki, przestanie martwić się o gromadzenie zapasów, gdyż nie będzie faktycznej przerwy w dostawie energii z pożywienia. Uczucie głodu powoduje też, że jesteśmy w stanie zjeść dużo więcej, niż musimy, więc lepiej go uprzedzić i jeść częściej lecz mniej - tak, by nie dochodziło do uczucia przejedzenia. Wystarczy przez kilka dni pilnować się pod tym kątem, np. poprzez ustawienie kilku przypomnień w telefonie. Śniadanie - w ciągu godziny od wstania, drugie śniadanie (przekąska) - po 3 godzinach, itd. Uwierz, że nawet nie zauważysz, jak stanie się to twoim zdrowym nawykiem!


- 80% twojej diety to świeże warzywa i owoce? Nie? Dokucza ci przewlekłe zmęczenie, brak energii, słaba zdolność koncentracji, ciągłe poddenerwowanie? Hmm… Prawdopodobnie twój organizm jest zakwaszony. Co to oznacza? Zachwianie równowagi kwasowo-zasadowej czyli mechanizmu regulującego przebieg procesów życiowych w każdej komórce naszego ciała w bliższej lub dalszej perspektywie może być przyczyną naprawdę wielu chorób, których źródła będziemy szukali gdzie indziej niż właśnie w zachwianiu tej równowagi. A przecież niewiele potrzeba, by jednak zakwaszaniem się nie przejmować.

Wystarczy pilnować zasady 80/20 - jeść w ciągu dnia 80% surowych warzyw i owoców, choćby w postaci surówek, sałatek. 20% to produkty kwasotwórcze - mięso, wędliny, ryby, jaja, mleko i nabiał. Dla nie-wegetarian nie jest to być może wiadomość przyjemna, ale przy odrobinie chęci uda się na pewno nawykowo sięgać po warzywa i owoce!

Bardzo ważne jest też picie dużej ilości wody, minimum 10 szklanek dziennie w celu “płukania” organizmu, a przez to zmniejszania zakwaszenia. Proste, prawda?


Jeśli chcesz podjąć wyzwanie, które z pewnością ci się opłaci, najlepiej skorzystaj z pomocy profesjonalnego dietetyka. Po co ci błędy na początku, które skutecznie zniechęcą cię do kontynuowania diety?


Umów się na konsultację:

Emilia Ławreszuk

tel. 518 744 794

 

dietetyk bialystok